måndag 30 augusti 2010

15:49

Nuuu har jag druckit mitt kaffe och mumsade i mig en nougat ruta också som min mamma bakade igår! Dom är så smaskiga :) Natalie ringde mig nyss också, hon är på G mot Hertsön. Så snart är hon väll här. Då ska jag bjussa henne på den goda nougat rutan också. Jag vet att hon kommer att äta MER än 1. ;) Hähähä! Vi ska fika och snacka skit och sen vet jag inte? Frida kommer senare och då blir de film och gotti gottish som jag skrev tidigare. Nånting hittar vi väl på tills Frida kommer hoppas jag. Nuu kom hon, lilla natty fnatty. Pz






RECEPT
Nougat rutor, 24 stycken.

Indgrienser:
Smör, Havregryn, Mjöl, Bakpulver, socker, Vaniljsocker, Ljus sirap, nougat

Sen.. Smält smöret.Blanda övriga ingredienser i en skål.Tillsätt smöret och blanda om.Bred ut i en smord 20x30 form.Grädda i nedre delen av ugnen,200 grader i 10 minuter.

Och..
Skiva tunt över nougaten på den varma kakan.Skär i 24 rutor. Låt svalna i kylen innan servering. Lätt va? :) Musibaba äre också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar